top of page
  • Writer's pictureAnne D.

#11 - Sorozatajánló szerda: Dark

avagy ahol a kezdet a vég és a vég a kezdet



Sziasztok!


Arra gondoltam, hogy január utolsó szerdájára hoznék nektek egy újabb sorozatot, ami nem más lenne, mint a Dark. Ezt a bejegyzést már egy ideje elkezdtem írni, de semmiképp sem akartam közvetlenül a Siren sorozatajánló után publikálni, szóval úgy alakult hogy csak most mutathatom meg nektek. Harmadik sorozatajánlóként pedig pont tökéletes, mert a sorozatban amúgy is fontos szerepet játszik a 3-as szám. 

A mai bejegyzésben Winden lakosainak kicsit sem egyszerű történetéről fogok beszélni egy rendhagyó formátumban, mivel a fontos spoilerek elkerülése végett ez kevésbé lesz részletes, mint az előző kettő. Meg amilyen bonyolult a sorozat, kilométeres bejegyzés lenne ebből, ha részletesen belemennék mindenbe. 


A Dark az első német gyártású/nyelvű Netflixes sorozat, ami 2017. december 1-jén debütált. Zsánereit tekintve a bűnügyi, drama, mystery, sci-fi, fantasy, thriller és a tragedy kategóriákba sorolható. A sorozat egy Winden nevű német kisvárosban játszódik, ahol minden összefügg egymással. A sorozat összesen 3 évaddal és azon belül is 26 (10+8+8) epizódból áll, melyek általában 44-73 perc között mozognak. Az első évad főleg a családok és méretes szereplőgárda megismerméréséről szól, miközben Jonasszal együtt próbálhatjuk felfogni a sorozat eseményeit. A második évadban arról tudhatunk meg többet, hogy a szálak mégis hogy érnek össze, miközben bővíti az eddigi ismereteinket új szálakkal. Végül a harmadik évad pedig még jobban összezavar minket egy újabb csavarral, miközben lassan egy gyönyörű lezárás felé vezet minket. 


Főbb szereplők: Mivel a sorozat nagyon sok főszereplővel dolgozott (kb. 31) és az egymás közötti kapcsolatuk is nagy szerepet játszik a történetszálban (tehát spoileres lenne, ha leírnám), ezért inkább csak ezt az oldalt linkelném be helyette, ahol spoilermentesen lehet minden egyes epizódra követni a tudnivalókat: katt ide


Kedvenc karakter:

  • női: Claudia Tiedemann

  • férfi: Jonas Kahnwald


Kedvenc párosok: Regina&Aleksander (shipként), Jonas&Martha (plátói kapcsolatként) és még van egy, de az spoileres lenne

Utált karakterek: Hannah Kahnwald, egyszerűen ki nem állhattam azt a nőt

Számomra ikonikus epizódok: Igazából az összes, de az egyik legemlékezetesebb jelenet az, amikor a sorozat elején Jonas elolvassa az apja levelét. Illetve amikor a harmadik évad végén fogalmazzunk úgy, hogy Jonas és Martha megtalálja a békét. Meg persze az Ich bin du jelenetek is eléggé ikonikusak. 


TV Time kompatibilitás: 99%

Imdb értékelés: 8.8/10

Saját értékelés: 10/10

Amikor elkezdtem a sorozatot, akkor már egy ideje várólistán volt, mert trailer és TV Time leírás alapján nem tűnt annyira izgalmasnak és persze a német nyelv is kicsit szokatlan volt (annak ellenére, hogy előtte már néztem Druckot). Aztán pár ember bátorítására végül elkezdtem és egy olyan sorozattá vált a szememben, amit szerintem mindenkinek meg kéne néznie, mert ez egyszerűen egy mestermű.

A német nyelv miatt eleinte voltam olyan elvetemült, hogy eleinte francia szinkronnal (mert az angol nem tetszett) és angol felirattal néztem, aztán egy ponton átváltottam eredeti német hangba és lassan hozzászokva meg is láttam a nyelv szépségét.

A sorozat eleinte Riverdale és Stranger Things elejére hajazó hangulatot keltett, de aztán bejött az időutazós szál és egyre érdekesebbé kezdett válni. Onnantól szinte egybe daráltam le a sorozatot, miközben többször is erőltette meg az agyam a történetszál (persze a jó értelemben). Egyedül a 3. évad volt kicsit nehezebben emészthető, mert ott mégjobban megbonyolították a szálakat, de a lezárás kifejezetten gyönyörű volt. 

Külön pluszpontként említeném meg, hogy annak ellenére, hogy a sorozat rengeteg szereplővel dolgozott és a szereplőket is több színész játszotta, az azonos karaktereket játszó színészek kb. mindig hasonlítottak egymásra. A TV Time appban a nézők néha oda is kommentelték, hogy hogy tudtak összeszedni ennyi színészt, akik ráadásul hasonlítanak is egymásra. Ez pedig szintén segítette azt, hogy a sorozat egy teljesebb élményt nyújtson, mert el is hittem hogy az egy karakter fiatalabb vagy idősebb változata. 

Tehát a sorozatot annak ajánlom, akiket érdekel a kisvárosi hangulatú világ, nem zavarja meg az időutazás által generált bonyolult történetszál és persze az sem rossz, ha az embernek jó az arcmemóriája. 


Hol tudod nézni? Netflixes sorozatként én ott néztem eredeti hangon angol felirattal, de angol szinkron és magyar felirat is elérhető azon a felületen. Továbbá eredeti német hangon és angol felirattal europixhd.pro-n is ugyanúgy megtalálható. Magyar feliratot (meg amúgy angolt se) külön nem nagyon lehet találni hozzá, de SorozatBaráton fent van magyar felirattal. 


(ForrásokFandomWikipédia)

0 views0 comments

コメント

5つ星のうち0と評価されています。
まだ評価がありません

評価を追加
bottom of page