top of page
  • Writer's pictureAnne D.

#28 - Viszlát G-Portál, Hello Wix

avagy Wynessa 5 év után elköltözött


Sziasztok!


Ez a nap is elérkezett, a Wynessa, a menedék blog majdnem 5 év után elköltözött G-Portálról egy másik felületre. Kb. 4 éve, amikor megírtam az Én és a G-Portál c. posztomat, akkor még nem gondoltam volna, hogy valaha úgy döntenék, hogy elköltözzek onnan. Továbbra is fenntartom a véleményem, hogy szeretem a G-Portált, mint felületet és otthonosan éreztem magam benne, viszont mostanra megérett bennem az is, hogy szerettem volna egy kissé professzionálisabb felületen tevékenykedni és ami legfontosabb egy mobilbarátabb oldalt biztosítani nektek. Így döntöttem a Wix mellett, ami hasonlóan könnyen kezelhető, mint a G-Portál volt, de hasonlóan komplex eszközökkel rendelkezik, mint mondjuk a Wordpress.


Ezt a költözést tekinthetjük egy új fejezetnek, egy újjászületésnek a blogom történelmében, ami tükrözi azt, hogy változok és haladok a korral. Szóval ha már egy új kezdetnek fogjuk fel a dolgot, akkor első Wix-es bejegyzésemnek egy gyorstalpalót hoztam, amiben összefoglalom azokat a fontos információkat, amik relevánsak lehetnek az új és a régi olvasóimnak is.


Ki is vagyok én?

2019-ben a legelső posztomban és a Lady of Wynessa modulban már bővebben bemutattam magam. Viszont, ami fontos lehet, hogy Đỗ Diệu Ánh a civil nevem, de a blogon az Anne D. szerkesztői nevet fogom a továbbiakban is használni. Egy, a világ változásaira és a mindennapok ingereire érzékeny, kissé idealista világnézettel rendelkező, 20-as évei közepén járó álmodozó vietnámi leányzónak jellemezném magam.


Miért blogolok? Miről írok?

Az oldalamat hobbiból, a szabadidőmben, saját magam és mások szórakoztatására és elgondolkodtatására vezetem. Témák terén a főbb kategóriák a személyes gondolatok és a véleménykifejtős cikkek lesznek, valamint a történeteimet (novellák, regények) szeretném majd megosztani veletek. Viszont igazából bármi előfordulhat, ami engem épp foglalkoztat. A lényeg, hogy szeretném megosztani veletek a gondolatai és egy darabot adni nektek a lényemből. Ha pedig sikerül nektek segítenem vagy elgondolkoztatni titeket a posztjaim által, akkor az már csak a hab a tortán.


Körbevezetlek az oldalon

A blogom szerkezetét próbáltam megtartani, nagyon sok mindenben nem változott, de akkor összefoglalnám az ezzel kapcsolatos információkat is.

Amint feljössz az oldalra, az "Üdv Vándor!" szöveg fogad. Lejjebb görgetve megtaláljátok a "Hall"-t, ahol elolvashatjátok azokat a blogbejegyzéseket, amiket eddig a G-Portálos oldalon is elértetek a főoldalról. Alatta található az a blokk, ahol elérhetitek a blogos instagram profilom egy kivonatát, ezzel is elősegítve azt, hogy ha nincs is kedvetek felmenni instára vagy nincs is instátok, akkor is képben legyetek a legfrissebb feed posztokkal. Utána következik a "Tájékoztató" rész, amit kicsit kibővítettem és befrissítettem az aktuális és fontos tudnivalókkal és hivatkozásokkal. Ez alatt a "Legfrisebb vetítés" szekciót látjátok, ahol mindig a YouTube csatornám legfrissebb videóját fogjátok látni és a hivatkozást, ami a csatornára vezet. A főoldal utolsó eleme pedig egy form, ahol fel tudtok iratkozni az oldal hírlevelére, ami által exkluzív betekintést is nyerthettek az oldalam életébe (nyugi nem spammelném tele a postaládátokat, csak időnként írnék nektek kedves és informatív leveleket 😃).

A navigáció az alábbi elemekből áll: Hall, Lady of Wynessa, Dear Diary..., Allies és a keresés. Illetve egy újdonság, hogy a menü bal oldalán, az oldal neve mellett most már látható egy ikon is, ami ezentúl a blog arculatának fontos elemét fogja képezni.

A Lady of Wynessa modulban egy bővebb bemutatkozást találtok és minden olyan extra tartalmat, ami velem kapcsolatos. A G-Portálhoz képest annyi a változás, hogy most már minden egy helyen található, mert megoldottam kattintható füles szövegdobozokkal a tagolást.

A Dear Diary... modul továbbra is az oldal tartalomjegyzékének szerepét szolgálja. Itt találtok minden olyan tartalmat, ami eddig publikálásra került az oldalon és közben kissé a színfalak mögé is belátást nyerhettek, mert ott a jövőbeli ötleteimet is felsoroltam (néhány esetben ütemezéssel együtt).

Az Allies modul szerkezete nem változott. A felső részben azokat a bloggereket/szerkesztőket találjátok, akiket igyekszek jobban olvasni és/vagy már jobban ismerek és szoktunk is néha beszélgetni. Ebben a részben annyi a változás, hogy nem csak a blogjuk elérhető ott, hanem az összes általam is ismert felületük is. Az alsó részben pedig a csere rész található, ahova kérésre szinte bárki kikerülhet, aki igényesebb oldalt vezet (jelentkezéseket lent a kommentben várom).

A keresés mezőt pedig szerintem nem kell megmagyarázni szinte bármilyen kulcsszóra rá tudtok ott keresni, ha hirtelen épp nem találtok valamit, amire emlékeztek, hogy láttatok nálam.

A navigációban annyi változás történt még, hogy a "Living room" modul törlésre került. A chat funkcióját a cbox helyett a Wix-be beépített chat váltotta fel, amit egy lebegő szürke ikon által értek el. Webes elérés esetén ez a bal alsó sarokban, míg mobil nézetben a jobb alsó sarokban található.


Mi lesz a G-Portálos oldal sorsa? Törölve lesz?

A G-Portálos oldal továbbra is elérhető lesz, csak használaton kívül fogom helyezni és el fogok rejteni pár kevésbé fontos modult. A régi posztok ott is elérhetőek lesznek és egyfajta archívumként fog szolgálni. Illetve bizonyos modulokat végül nem költöztettem át Wix-re (pl. szerepjáték rész, történeteim karaktereinek leírása), mert nem tartottam annyira fontosnak vagy túl sok képet tartalmaz, így azon modulok esetében a G-Portálos oldal a Wix aloldalának fognak minősülni. Így utóbbi esetben ne lepődjetek meg, ha rákattintotok itt egy gombra és G-Portálra fog vezetni benneteket.


Fog változni az oldal linkje? Fogok domaint venni, így hogy Wixes lettem?

Lehet. Egyelőre csak teszt fázisban fogom egy ideig használni ezt a felületet. Kitapasztalatok benne mindent, amit kell és aztán meglátom. Ha tényleg beválik és ez lesz Wynessa végleges otthona, akkor jöhet a költözés következő lépése a domain vásárlás és társítás. Ez viszont még nagyon messze van, majd fogok szólni, ha megváltoztatom az oldal elérési útvonalát.


(Újra)Kezdésnek csak ennyit szerettem volna, majd várlak vissza a következő bejegyzésemnél. Addig nyugodtan nézzetek körbe, fedezzetek fel mindent és ha észrevesztek valamit (elírás, bug stb.), akkor nyugodtan jelezzétek nekem. A háttérben biztos fogok még munkálkodni.


(Forrás: A főkép alapja az Unsplash oldalról származik és Glenn Carstens-Peters munkája)

32 views0 comments

Recent Posts

See All

Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating
bottom of page